På bloggfronten

Jag har blivit lite småled el bloggo måste jag erkänna.
 
Funderar ganska starkt på att sluta faktiskt. Åtminståne kan jag meddela att jag inte kommer att uppdatera speciellt mycket om Oliver och hur vi gör/sköter/hanterar honom. Han är ju största delen i livet nu så säkert kommer det komma upp en del (om de nu ens blir nån uppdatering ö.h.t...) men inget mer ingående. Känns som att jag klarar mig riktigt bra utan pekpinnarna som folk kommer o viftar med i högsta hugg. Jag vet att vi sköter honom bra (annars sku han ju knappast va en sån nöjd o belåten bebis som han är) och jag känner inte att jag behöver någon som pikar och spekulerar om nåt annat.
 
Såhär går det på dra-ihop-sig-från-att-va-en-preggomage-fronten iallafall!
Dvs. Inte dåligt!
 
 
#1 - - PS:

Hur ska vi veta om allt är okey och han mår bra om du inte skriver om honom? Pekpinnar kan också vara goda råd!

Svar: Eeeh..!? Varför sku ni ens behöva veta att allt är okej!? Det räcker väl om HANS FÖRÄLDRAR vet att allt är okej med honom! Pekpinnarna kan ni stopp upp nånstans var solen int skiner.
Elisabeth Sundqvist

#2 - - Simone:

Va elakt du svarar? Håller dels med PS att vissa kan ge goda råd som man inte själv alltid ser. Alla nya föräldrar gör misstag och då är de alltid bra om någon kan hjälpa till när dessa sker.. Men joo ja förstår att du inte vill ha onödiga pekpinnar här :) Men de e väl därför du låst bloggen så endast ett fåtal slipper hit?

Svar: Pekpinnar och tips är inte samma sak enligt mig. Tydligen har jag släppt för många att läsa hit då int vissa kan uppföra sig normalt ändå. De som inte bloggar behöver int stå ut med att folk letar fel o påpekar allt, men bara för att man bloggar så ska man tydligen gå med på att folk överanalyserar o pikar även när man själv VET att man inte gör nåt fel!?
Elisabeth Sundqvist

#3 - - PS:

Hoppsan då! Jag har vanligen kommenterat under PS, känns lite kusligt att nån kommenterar med samma "namn". Hmmm....förstår hur du tänker och för mig är det fine med att inte blogga om er grabb desto mer. Men det finns ju mycket annat du kan skriva om :) Gillar ditt sätt att skriva!

Svar: De e lugnt, den förra ps kommentaren var av en annan ip adress så ja såg mesamma att de int va du. :) Dock är kommentarer av både "A", den andra "Ps", "Simone" och några andra alias från samma ip adress..
Elisabeth Sundqvist

#4 - - Malin:

Tråkigt att inte folk kan sköta sig i kommentarsfältet ännu heller :( Pekpinnar och tips är nog också enligt mig två olika saker. Alla sköter sina barn på olika sätt, och de egna sätten är det bästa för det egna barnet. Men svårt för folk att förstå tysligen. Tråkigt att du funderar på att sluta blogga p.g.a vissa typer. Men förstår dig nog!

#5 - - Sara :

Även om nu pekpinnar och tips båda kan komma i god vilja så tror jag Elisabeth själv kan fråga om hon verkligen har något hon behöver läsarhjälp med. Tror hon har gott om människor runt sig ändå som kan hjälpa till med svar på hennes frågor. :) Det är roligt att kika in här så jag hoppas du inte slutar för pekpinnetypernas skull. Men det är säkert inte så lätt att ignorera dem alla gånger heller.. :/

#6 - - Simone:

Jag skrev där tidigare och menade inget illa. Goda råd är väl alltid välkommna. Vet att många kanske tar illa upp när någon påpekar om uppfostran men man alltid se dem som goda råd :) tyckte bara du gick lite till attak eller så uppfatta ja din text fel.

#7 - - Annan PS:

Faktiskt lite spännande hur många PS det finns :P Jag har iaf kommenterat på din gamla blogg samt carros blogg med PS.. Hur som helst anser jag att tips är bra om man frågar efter dem.. Annars kan man hålla tyst. Många tar illa upp om man kommentarar om uppfostran.. Alla gör det dom själv anser vara rätt.. Hoppas allt går bra med familjen :)

Svar: så tycker jag o, att om man frågar efter råd så är det fritt fram att ge de, men annars så klarar åtminstone jag mig bra utan andras involvering.
Elisabeth Sundqvist

#8 - - Maria:

Tror no att Elisabeth sköter sin guldklimp precis som e bäst för honom. Och funderar hon över något så frågar hon säkert. Gillar din blogg så jag hoppas du inte slutar. Men av erfarenhet så vet jag att det finns mindre lust och tid framför datorn efter man fått barn. Så njut nu av eran bejbi, de går såå fort. (fast det har du redan hört många gånger säkert) ;)

#9 - - Daniela:

Åh, förstår verkligen din olust då det ständigt dyker upp kommentarer som inte har vare sig huvud eller fötter. Mitt tips är att du helt och hållet ignorerar de kommentarer som är onödiga, alltså inte kommenterar dem. Jag tror de flesta (hoppas ju alla) av oss läsare håller till fullo med dig angående onödiga pekpinnar och dylikt, du behöver inte försvara dig skriftligt :) Det kan ju bara va människor utan egna barn som tror att de får ut nåt av att berätta hur andra ska sköta sina barn, eller? Hälsningar från en trebarnsmamma!

Upp