Mitt i utvecklingen

Han som man trodde att inte kunde flytta på sig själv ännu.. ligger plötsligt tvärs över sängen istället! 
Han är ju lite morgontrött vår kille, vaknar oftast inte före halv 10 om man inte stojar omkring runtom honom, likaså idag. Som tur ska vi infinna oss för filmning först kl 12 så han får sova i lugn och ro en stund ännu, så blir det passligt att ta dagsvilan när vi filmar!
 
 
Han rojsar omkring och drömmer mycket på nätterna just nu, men har förstått att de kan sova lite sämre just när de utvecklas mycket, så det förvånar ju inte om det beror på det.
 
Nåja, nu ska jag hoppa i träningskläderna, titta in senare idag så kanske jag fått upp nån bts bild från dagen!
Och ni kommer väl ihåg att följa mamacitasfi på instagram?
 
#1 - - Anonym:

Hej, lite frågor här. Hur mycket sover eran kille om dagarna? Och hur ser era nattrutiner ut? Hur mycket mat äter han om dagarna?

Svar: Hej! :) Han tar ofta 3-4 sovturer per dag, en lite längre mitt på dagen (tiden varierar lite beroende på när vi stiger upp) och sen ca halvtimmes-45min's tupplurar resten av dagen. Sista tuppluren brukar va där vid 6 tiden och sen är han uppe tills vi nattar, dock somnar han först mot 22-23 tiden på kvällarna nu vilket är smått tröttsamt.. -_- Sen äter han oftast en gång på natten 2-3 tiden o sen typ 6 tiden. Matmängden på dagarna är ju svår att uppskatta då jag ju ammar, men var 3dje timmer äter han ungefär. Den "riktiga" maten håller vi ännu bara som smakportioner då jag inte vill att det ska påverka amningen så mycket än. Och på kvällen vid 20-tiden får han ca 150ml välling, efter att han ammat. :)
Elisabeth Sundqvist

Upp