Läsarfråga - Peedn

Yees yees visst kan jag det! Dock vet jag nu inte om jag skulle säga att jag sysslar med just cykelträning, typ som att jag skulle va speciellt bra på det eller bara hålla på med det, eller hur man ska förklara, hehe.
Utan jag gillar nog mest bara att cykla överlag, och tycker det är en rolig träningsform!
Jag tycker att det är ytterst tråkigt att bara promenera samma rundor varje dag, dels för att det går så långsamt och dels för att man bara ser samma saker om och om igen. Med cykel kommer man lite snabbare fram och slipper lättare runt olika rundor!
 
Jag brukar oftast ta 15-20km's rundor när jag far o cyklar, helst ensam med musik i öronen! En gång var S o jag nog faktiskt ut på en 60km's länk men sen hade man rejält sjuk akter ett par dagar efteråt haha! Hur ofta och hur långt jag cyklar beror nog helt bara på humör och hur jag har tid och ork. Strävar inte efter att bli superbra på cykling utan gör det nog mest för att bygga upp konditionen! Dock skulle det kanske va kul att nångång i framtiden va med i nåt kort triathlonlopp men då vore jag nog tvungen att lära mig simma bättre först också, heheh.
 
Nåja, över till cyklarna då..
Jag har faktiskt 2 cyklar! Helt olika modeller men båda av märket Crescent. 
"Mommocykeln" har jag haft nu några år och den använder jag som vardagscykel, när jag ska till stan eller jobbet och hybriden som jag köpte förra våren använder jag egentligen endast för träning.
 
Hybriden som jag har är en Crescent Anaris, årsmodell 2014, har 27 växlar och kostade runt 800€ om jag inte minns fel.
En sporthybridcykel är ju alltså en blandning mellan mountainbike (rakt styre, stötdämpare) och racercykel (smala stora hjul). Det finns också hybrider som har stänkskärmar och pakethållare och sånt men de kallas då istället cityhybrider.
 
Och den andra cykeln är en klassisk Crescent Toste, årsmodell 2011 (?), har 3 växlar och pappa betalade, heheh. 
Cykeln jag hade innan hade jag haft sen typ lågstadiet så han tyckte väl jag var värd en ny då jag ändå cyklade till jobbet varje dag. Denhär cykeln är såå bekväm att cykla med + att det är superbehändigt med korg frampå! Rekommenderar verkligen som vardagsscykel!
 
 
Upp