Ett avslutat kapitel

Nä vet ni vad, nu går nog amningen verkligen på sista versen.
Två kvällar i rad har han vägrat ta bröstet fast han varit hungrig, och likaså i morse och nu på förmiddagen. Jag hade ju ändå tänkt sluta amma runt 6 månaders åldern och det blir han ju om 2 veckor, så det känns ganska "onödigt" att ens försöka få det att funka igen.
 
Allt kring amningen har funkat jättebra hittills och jag är glad att jag har ammat så här länge ändå, men nu verkar han helt enkelt redo att sluta! Känns på ett sätt skönt att han tagit det beslutet så inte jag behöver göra det heheh, har brottats lite med känslan av att känna mig självisk om jag väljer att sluta, när det ändå funkat så bra. På samma gång som det är skönt så är det lite skrämmande, hittills har jag vetat att han får i sig allt han behöver genom mjölken men nu börjar han bli så stor att han ska få näring från andra håll också.
 
Om han vill kommer han ännu få nattamma en stund till (kommer dock försöka börja få bort nattmaten helt nu efter att han blir 6 mån) men annars börjar vi helt med ersättning istället.
 
#1 - - Alice:

Samma visa häär! :) sluta amm om daga strax före hon blev 6 måna åså blev e snabbt att vi sluta helt. Tänkt trapp åv lite försiktit på nätre för hennas skull men hon börja väger helt så he fick ett enkelt slut! :D (förutom att vi int har nån pump å hon vägra hjälp till så ja ha stått å tryckt ur för hand då de ha blivi för fullt. Tacken man får för at man ha amma henna ett halvt år;))

Svar: Aijaa! Skönt att hör att nån annan hadd samma situation! :D
Elisabeth Sundqvist

Upp