Tredje gången gillt

Due to tapetsering, träning, babysim och diverse annat har bloggen fått ligga i detdär hörnet igen i helgen.
Men nu har jag tid för den! Eller ja.. jag skulle ju kunna dammsuga, äta frukost, tvätta kläder och sånt men nu väljer jag att sitta här en stund medan killen sover ute.
 
Imorse har vi varit en sväng till sjukhuset igen.
Oliver har nu varit på lika många ultraljud utanför magen som han var på när han ännu var inuti. 
Men vi hoppas på tredje gången gillt, och det verkar faktiskt vara så!
 
Nå, varför har vi sprungit på ultra, fått bilderna skickade till Tammerfors och haft kontakt med barnläkaren då?
 
På 6 veckors kontrollen vid rdg hittades lite extra knölar i pungen på lillkillen, vi fick tid för akut ultraljud och det konstaterades att det fanns 2 ganska stora vätskefyllda cystor där. De troddes vara ofarliga men de behövde ju följas upp. Barnläkaren hade tydligen inte sett nåt liknande på sån liten bebis förr så han rådfrågade nån kunnig i Tammerfors och det bestämdes att även buken behövde kollas, för att utesluta att det inte fanns tumörer eller liknande där som cystorna berodde på. Inte sketakul att höra att ens bebis möjligtvis har tumörer i magen kan jag säga..
Nå, som tur oroade jag mig i onödan! Jag oroar mig en miljon gånger hellre i onödan än att det sen visar sig vara befogat! Ingenting hittades i magen och idag konstaterades även att cystorna försvunnit av sig själv, så nu har vi bara en telefontid med läkaren kvar men sen behövs inga mer uppföljningar om vi inte märker att det skulle komma tillbaka nåt! 
 
Inga ord kan beskriva hur lättad jag är, att vår kille är frisk och mår bra och vi får fortsätta vår vardag som vanligt!
 
Det kan ju inte finnas nån värre känsla än när nåt är fel med ens barn, och man inget kan göra.
Styrkekramar åt dem som måste gå igenom sånt med sina små!
 
#1 - - Janica:

<3<3<3

Upp