En dag i mina skor

Dagen börjar mellan 8 och 10, beroende på hur mycket energi som samlats i killen under natten. O ammar, sen stiger jag upp och drar på mig ett par collegebyxor som legat på golvet under natten (kan man ens förvara kläder man tänkt använda igen nån annanstans? Sami säger det men jag tror han hittar på.) och går och tvättar av O och sätter på honom hans kläder.
 
Sen får han ligga på köksgolvet på en filt och bli smått frustrerad då han inte kan svänga sig själv än, medan jag äter frukost bestående av gröt med allt för mycket sylt på för att klassas som nyttigt. 
 
 
Efter ca 1½ timme blir killen trött och jag packar ner honom i vagnen, ofta har han stängt ögonen redan innan vi hinner ut på trappan. Jag står och ropar PEEENDIIII KOM KOOOM tills hon behagar komma (morgontrött) och joina oss på en liten promenad. 
 
 
O lämnar sen på trappan o sova 1-3h medan vi går in, jag plockar undan, sätter i en tvättmaskin, bloggar/kollar serie/stalkar folk på fb och insta, och äter lunch i lugn och ro  (om jag hinner). När killen vaknar kommer han in, vi gosar en stund och han ammar igen. Sen far vi kanske på kaffe nånstans (ok oftast till Carros) eller så mårar vi bara på hemma.
Efter ca en timme värmer jag upp en-två iskuber batat/morot och matar i honom det med varierande utspotts-procent. 
 
 
När S sen kommer från jobbet vid 15 tiden är O ofta lite trött igen, så jag ammar och sen far S och O och vilar tillsammans medan jag far o gymmar/kollar serie/whatever.
 
Mot kvällen far S o träna ett par timmar och då infinner sig även den tråkigaste timmen i universum, d.v.s. mellan 19-20. 90% av alla dagar finns det absolut inget att göra den timmen. Vi har busat o lekt så vi inte orkar mer, men O är ändå så pigg att han inte kommer somna på ett par timmar än.
 
 
Vid 20 blir det kvällstvätt och pyjamas för killen, och han ammar så mycket det finns. Efter ca ½ timme får han ännu välling och vid 21 tiden lägger jag honom i hans säng och sitter och sjunger/nynnar tills han nästan somnat.
Ibland tar det 2min och ibland 1,5 timmar innan han sover.
 
Sen fixar jag lite kvällis åt mig och sätter mig framför tv'n/datorn med S tills vi far i säng,
glad över att veta att jag får spendera även nästa dag med mina älsklingskillar!
 
Upp