Målarn i farten

Igår fick jag äntligen påbörjat Kalklitir-väggen i vardagsrummet. Den har ju stått grundmålad några veckor nu så det började nog va på tiden!
 
 Jag målade första varvet igårkväll och jag kan meddela att S var mycket skeptisk, heheh. Det ser ju betydligt mörkare ut innan det torkat o det såg ju också väldigt väldigt ojämnt ut, men efter att ha torkat under natten så kunde t.o.m. S säga att det såg bra ut! Jag själv tycker nästan att jag kanske kunde ha valt en lite mörkare färg med tanke på att det är en fondvägg, så den skulle kanske få stå ut lite mer från de andra som också kommer bli ljusgråa.
Menmen, det är lätt att vara efterklok, och jag ville ju faktiskt ha ett ljusare vardagsrum än innan så jag ska väl inte klaga!
 
Nu har jag målat 2:dra varvet och slutresultatet får ni troligtvis se senare idag/ikväll när det torkat ordentligt!
 
 
Nu ska vi snart iväg o heja på Fia som ska delta i en ridtävling vid Tavast! Kul! 
 
#1 - - Nyfiken läsare:

Hej! Varför har du beskärt bilden precis där? // Nyfiken

Svar: Hahahah åså tutå //sej he
Elisabeth Sundqvist

Upp