Min Gala-röstning

Jag har varit ganska obrydd i hela denhär GALAN-grejen, men har nog ändå röstat i min tysthet. I första omgången fyllde jag inte ens i alla katergorier (bara typ..3?), men nu när finalisterna är avslöjade blev det ju plötsligt lättare, när man har alternativ att välja på och inte behöver komma på dem själv!
 
Såhär röstade jag och varför:
 
Årets mode-/skönhetsblogg
Jag läser egentligen inga modebloggar, (ni ba "no shit, kansku du sku behöv böri så du sku få lite bättre klädstil..." - Men nej tack, int äntå.) MEN brukar faktiskt ibland klicka mig in på Sofias Mode ändå, för att hon har så supersnygga bilder i klass med vilken storbloggare som helst!
 
Årets tränings-/hälsoblogg
Här var jag tvungen att rösta på Linas blogg om träning, hon verkar så sund och smart och har verklig träningsglädje + att jag i smyg också skulle vilja kunna kitesurfa. Hur coolt!?
 
 Årets foto-/videoblogg
 Inget svårt val, självklart föll min röst på vår egen mamacita-filmmaker Cindy!
Hon är verkligen jätteduktig på det hon gör!
 
Årets personliga blogg
 Karolina! Hon verkar ha så vettiga åsikter om saker och ting och är verkligen värd min röst.
 
Årets kreativa blogg
Här har jag faktiskt bara hört talas om en av dessa kvinnors bloggar, nämligen Lykkeliten. Så jätteduktig på handarbete *avundsjuk* och vilket otroooligt fint hem hon har!
 
Årets familjeblogg
 Här velade jag lite mellan Janina och Carro, men valet föll sen på Carro! Vet ju hur mycket tanke och kärlek hon lägger på bloggen, och framför allt sin familj och vänner, så hon är verkligen värd min röst!
 
Årets blogg
 Självklart.
 
Årets författare
Här valde jag helt enkelt den enda av dessa jag nånsin hört talas om, och han brukar faktiskt ha riktigt vettiga texter, åtminståne de jag råkat komma över hittills.
 
Årets artist
Samma som föregående, aldrig hört talas om de andra. Och KAJ skulle troligtvis fått min röst även om jag hade det!
 
Årets inspiratör
Har inte läst nåt som de andra skrivit, men har nångång varit inne på Nadias blogg och hon verkar värd en vinst!
 
Årets företagare
Känns som att polkuped har åstadkommit det med mest betydelse (kan man säga så? äh vet inte hur jag ska förklara..) av dessa tre, därför får de min röst!
 
Årets mediepersonlighet
Linn Jung är den enda jag hört talas om av dessa, därför fick hon min röst.
 
Hahah fan va jag låter bitter emellanåt.. "janå ja ha nu int hört talas om nan så ja tar nu hodee", heheh, nåja man ska lagom bo under en sten o inte va up-to-date om finlanssvenska personer.
Om jag själv ska närvara på Galan är ännu under fundering (Janica och Carro försöker övertala mig men det går lite trögt), jag är ju som sagt inte superbrydd men visst vore det kul att få klä upp sig ordentligt en gång och gå o träffa andra bloggare, det lär ju dessutom vara mer program än bara prisutdelning så det kommer säkert bli en trevlig kväll för de som deltar! 
 
Upp