Tankar om att komma i form efter graviditeten

Nåjaa! Dagens träning gjord och humöret på topp efter lite mer PR!
1x8 50kg, 2x8 60kg marklyft
3x10 110kg benpress
 
 
Alltså, nu kan det vara att jag överreagerar men det känns nästan som att man måste trippa på tå nuförtiden angående träning och att man VILL komma i form efter sin graviditet.
Jag var ju liksom intresserad av träning innan jag blev gravid också, men nu känns det lite som att jag inte får säga att jag vill ha bort resterna av preggo-magen, som om jag inte vore stolt över att min kropp burit mitt barn om jag vill komma till den form jag var innan. Och det tycker jag är helt sjukt.
 
Det är inte så att jag tycker att man på nåt vis har nån som helst plikt att komma i form efter en graviditet, men jag vill det, och då måste jag väl få jobba mot det utan att nån ska titta snett eller anklaga mig för att inte vilja spendera tid med mitt barn eller att jag uppmuntrar träningshetsen (jag tycker absolut att träning kan gå till överdrift också, men så länge man tycker om att träna, håller det på en hälsosam nivå och blir glad av det så ser jag det absolut inte som nåt dåligt).
 
Men jaa, mår man på nåt vis dåligt över att se nån som tränar och (förhoppningsvis) gör framsteg på den fronten, så kan man tänka på att inte klicka in på min blogg på ofta, för träning är nåt jag prioriterar och då blir det ju naturligt också en del av bloggen.
 
Upp